Wednesday, June 1, 2011

KeEmpat Kali



salam


Nie entri ke empat untuk sambungan yang dulu-dulu tu... Entri ketiga kali yuni cite mengenai kamsis kan minggu orentasi selama seminggu kene hadir... bukan kene aje tapi di kira wajib buat lah.. kalu tidak ada lah denda-denda kena wat... Selama seminggu lah menyanyi lagu PUO ngan POLITEKNIK MALAYSIA... 
yuni pun leh hafal sampai sekarang... sedih jap sebab pas nie dah tak boleh nak nyanyi lagu tu lagi........


Setelah seminggu berorentasi yang penuh dugaan siap tido pun tak lena tu baru lah start kelas. Biase lah budak semester 1 kan mane tau kelas kat mane. Merangkak-rangkak lah yuni cari kelas kat mane mcm orang wat explore race lah plak kan.... Serius macam rusa masuk kampung terkejut jap mane ek kelas nie tuk subject nie sume..


Kelas pertama yuni kalu tak salah kat BK 5 subject ape tak pasti lah tapi sebelum tu yuni ada daftar module kat lab di JTMK  mase tu yuni first time jumpe budak sekelas yuni..  Hampir ke semua orang adalah budak perak kot hanya segelintir sahaja siap leh kira lah ngan jari berapa orang yang berasal dari luar perak..  Nak cari kawan senegeri tak jumpe lah kat dalam kelas nie...  


Mase kat kelas nie lah BK 5 nie lah baru adanya sesi pengenalan ngan dak kelas sume. Yuni mula rapat ngan norapizah die asal dari Terengganu tapi die suruh panggil Pija aje.. Yuni rapat ngan die sebab tinggal satu kamsis ngan yuni tapi lain blok lah.. 


Ingat tak entri kedua kali yuni ada cerita pasal zul rupanya die satu kelas ngan yuni. Yuni ingat die masuk kelas lain ke tak same course ngan apa yang yuni amik kan... Cube teka sape wakil kelas tuk sem 1 kelas yuni hheheh... Nape tibe-tibe yuni segan nie.. -.-


Teman sehati yuni lah jadi wakil kelas tapi tuk semester 1 aje... Yuni dengar name die aje dah pelik tau SHAHFARIL nak sebut pun lidah tah ke mane-mane kan..... ada sampai dak kelas panggil safari ade ke patut tak baik tau... padahal yuni pun ada ejek jugak... maaf ye...


Setelah 2 ke 3 minggu yuni mula rapat ngan HUSNA ROSLI sampai sekarang nie menjadi kawan baik tapi yuni tak anggap sebagai kawan baik sahaja dah macam adik beradik hehehehe.. Mase sem 1 lagi banyak sangat persamaan tapi kami anggap sebagai kebetulan macam phone same jenis, bilangan adik-beradik sama lagi ape ek jap-jap nak pikir tapi lupa lah pulak ... tapi tak leh jadi kembar lah sebab yuni besar ciket ehhehe.. 
Di sebabkan keserasian itu kami selalu membuat tugasan bersama-sama dari semester 1 sehingga lah semester 6... 


Terasa rindu pula masa zaman semester satu............ Pas nie tunggu ye entri betapa beraninya yuni balik johor sendiri.....












Wassalam

Monday, May 23, 2011

All i Need


Guy sebastian

all i need is you......................

Tarikh





Ketahui pasangan anda melalui TARIKH LAHIR ( BETUL ATAU KEBETULAN)


1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir  tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai  orang yang  tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap  serius  terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan,  dia  sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan  pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan  persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.



2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci  jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar  dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang  mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.



3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan  yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah  untuk di mengertikan.



4. Tarikh Lahir pada 4, & 13
Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri.Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata  keranjang dan suka bertukar-tukar partner. Sifat ini membuatkan orang  tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat  dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan  faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia memiliki sifat kelakar,  mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.



5. Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita  tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi.Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang  menguntungkan.Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain.Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.



6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang  menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia  disegani.Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang  yang dicintainya.Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga  dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.



7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang &  jujur.Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi  masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.



8. Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman- teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan  suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan  seharian.Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu  dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat.  Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.



9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai  cita-citanya.Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung.Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan.Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.



10. Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji.Dia  berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya  dia suka berdandan dan berpakaian rapi.Kerana itu dia sering  membelanjakan wangnya untuk menunjukan penampilannya.Dalam kehidupan  sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat  kepimpinannya.Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam  pergaulan.



11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini.Dia tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.



12. Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya.Namun buat teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan  seniman asmara.





p/s erm ape yag di papar kan kat atas tu tak pasti betul atau kebetulan tau.. jangan caye sangat yuni cume nak share aje..... kalu betul-betul ape salah nye... kan.....

Saturday, May 21, 2011

KauKesah





salam


Sebelum magrib tadi yuni menghabiskan mase ngan blogwalking seronok gi blog-blog orang kan bace macam topik yang di bincang kan tapi yuni bertarik giler ngan blog nie ada kartun-kartun. Yuni memang suke tengok kartun-kartun nie dengan  cara pengolahan lukisan bermain ngan perasaan orang yang melihat nye..


Nie link blog yuni cerita tadi http://kaukesah.blogspot.com  nie header blog nye. Header pun ada kartun tau tengok bedah tu hehehe..


kaukesah.blogspot.com




Di sini antara lukisan-lukisan yang mencuit hati yuni............















Bestkan banyak lagi gambar-gambar seperti atas tau jagn lupa tengok ye....




p/s hari nie ayat tunggang langgang cket sebab penat keluar berjalan satu ipoh pagi tadi lum habis lagi lah hehehe
wassalam





Friday, May 20, 2011

Ceria Bersamamu





Kau tahu ku gemar menyanyi
Aku suka menari
Walau kita banyak beza
Namun hati kita serupa

Hariku sunyi tanpa kamu
Aku jua begitu
Pabila kita bertemu
Hilanglah resah di kalbu

Ku ingat oh wajahmu
Dari sentuhan kasihmu
Bila kita kan bertemu oh sayangku

Ceria bersamamu
Sinar dalam hidupku
Bila kita kan bertemu oh sayangku

Ceria bersamamu
Bahagia disisimu
Hatiku hatimu kini satu
Bersama cinta indah
Yang kita bina

Walau kau bukan yang pertama
Kau pun juga begitu
Cinta kita istimewa
Bagai di syurga bersamamu

Andai cinta kita direstui
TUhan yang maha Esa
Pasti ku korban segala
Demi cinta ku

Ku teringat oh wajahmu
Dari lirikan matamu
Bila kita bertemu oh sayangku

Rasakan debaran cintaku cintamu
Indahnya belaian kasihmu
Oh! Hangat cinta kita
Lupakan segala kisah lalu
Hanya kau saja yang ku damba 



Anding n Edlin






Thursday, May 19, 2011

Special Delivery

salam

Entri hari ini khas ditujukan kepada yang shabat yang teristimewa... Disebabkan hari jadi nye jatuh pada :

19 MEI 2011
Saya AYUNI ARIS
dan
SHAHFARIL ISAHAK

ingin mengucapkan selamat hari lahir
cik HUSNA ROSLI
Yang Ke-21


special delivery kat bawah nie





Akhir kata
Semoga di murahkan rezeki umur panjang dan hidup mendapatkan keredhaan Allah s.w.t ye
Husna Rosli


Wassalam

Tuesday, May 17, 2011

Pinic & BBQ



salam


Masih terase penat badan sebab pagi tadi gi pinic kat Hulu chepor, ngan wat BBQ lagi yuni bukan wat banyak keje pun mengeluh aje pandai kan. Kami datang awal-awal pagi kot sebab nak cop tempat takut ramai plak datang maklum lah hari nie cuti Am.


Aktiviti bermula ngan acara nak idup kan api lah nak wat BBQ lame jugak nak idup kan api tu.. Arang tak mau nak terbakar nasib baik lah api mau idup shah yang cube idup kan api tu. kalu tak kami tenung aje lah ayam tu sampai masak macam fiza selalu cakap kan heheh.


Sebenar nye kami berenam nak wat kejutan tuk edy ngan una sebab nak sambut hari jadi mereka lah. Tapi x jadi banyak jugk tukar plan last-last tikah suruh una ngan edy amik barang belakang bonet kereta tikah.
kami dah gelak-gelak mase tu. Una la takut-takut ingat ada kucing dalam bonet tu rupanye nye kek hari jadi. Kek nie spesial siket sebab tikah yang wat sendiri yang unik nye atas kek tu mari tengok gambar..



Dah tak gune name sekarang tau tapi gune matrik kat nye nombor unik kan. Pas makan kek mula lah aktiviti nak membakar ikan, ayam ngan hotdog. Tak ketinggalan tuk beremdam kat dalam sungai tu sejuk tapi best giler la. Paling seronok sekali tengok hilda lah dari mula sampai nak balik beremdam aje dalam sungai tu...












Pinic hari nie merupakan sebuah memori yang akan menjadi kenangan yuni ngan kawan-kawan yuni...............
wasalam