Sunday, November 6, 2011

21 Tahun

 
Assalammulaikum

Alhamdulilah umur yuni dah 21 tahun orang cakap dah boleh mengundi nie maklumlah dah matang tak macam budak-budak tak boleh nak buat keputusan ye tidak!!!. Pada masa yang sama  jugak tarikh yang sama Umat Islam di seluruh dunia yang beragama islam menyambut Hari Raya Aidiladha pada tarikh hari nie  iaitu  6 November 2011.. tapi ada negara lain sambut hari isnin terlewat satu hari.. Pas magrib tadi terdengar takbir sayup-sayup kedengaran di surau semangat nak raye pun membuak-buak nie..

Yuni beruntunglah dapat menyambut tarikh kelahiran dah raya haji serentak... 2 hari lepas pada 4 November hari jadi ayah yuni kami sambut sederhana aje kat rumah mak masak makanan kegemaran ayah.. seronok ayah...

Hari nie pulak mak masak kan makanan untuk raya lah macam biase macam rendang ayam dan sambal kacang. Makanan yang jarang-jarang di sediakan pada hari biase tu.. bukan senang nak mkan sambal kacang mak buat memang terbaik lah bertambah-tambah biler makan.. serius tak tipu tau.. tak caye sok datang umah kalu yang dekat lah.. yang jauh tu x dapat lah nak menolongnye....

Hari nie yuni buat sendiri kek hari lahir yuni sendiri maklum lah tak sempat nak kuar beli kek wat sendiri lah jadi nye..




Nie lah hasil kek yang yuni buat mak tengah sibuk-sibuak buat rendang dan sambal kacang yuni pulak menyibuk buat kek.. nasib baik kek yuni buat nie menjadi kalu tak malu aje.. konfirm yuni kene makan kek nie sorang-sorang.. yang menjadi pembantu mak masak tadi bukan yuni tapi ayah yang tolong.. baru dapat keberkatan dalam hidang mak ngan ayah masak bertambah-tambah sedap llah jadi nye... heheh

Di kesempatan ini yuni ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha. Semoga ibadah korban yang di laksanakan dengan sempurna. Sekaligus yuni bersyukur kehadrat illahi kerana masih lagi di beri kesempatan untuk beribadah kepadaNya...

1 comment:

  1. terliur tengok kek ko yunie..bilamaw kasi rasaaa...nyummy2!

    ReplyDelete