Sunday, May 27, 2012

Kedai Mamak

 
 
Assalammulaikum....


Wah tibe-tibe cerita pasal kedai mamak bukan ape yuni rindu nak gi makan kat kedai mamak lah penangan mase belajar punye pasal lah nie kalu nak roti canai ke nasi ke semua kat mamak... kaya lah mamak kan.....
Yuni kalu kat segamat nie tak layan sangat mamak sebab keluarga yuni kurang gemar la makanan dia orang tu...... mase konvo hari tu ajak sarapan kat demaya taman cempaka makan roti canai pun tak habis macam-macam komennye pastu mamak tu pulak lambat hantar pesanan ayah nak roti telur haaa memang kene sound la kan ngan ayah sebab orang yang datang lambat makanannye dah dapat..... Di sebabkan macam-macam hal tu lah tak jadi nak makan kat mamak lagi... huhuhu


jemput makan

Kalu pergi makan kat mamak ape yang selalu korang order kalu yuni mcm biase lah roti canai hahah kegemaran tapi kalu makan selalu pun muak jugak kan... Roti kosong tu biase lah kan tapi kadang-kadang yuni order yang bukan-bukan jugak nak cube rase mcm roti pisang, kaya, tisu dan sardin yang lain tu akan datang lah kot...




Roti pisang satuuu nie kat barakat

Tapi yuni teringin jugak nak makan nasi ganja kat ipoh tu tak sampai-sampai lagi orang selalu cakap sedap-sedap huhuh lum ade rezeki lagi kot nak ke sane... tengah nak tunggu orang ipoh ajak gi sane baru kesampaian lah kot hajat yuni tu... huhuhuhu


ini yuni rase nasi kat demaya lah kat TC nie pinggan en shahfaril penuh dengan kuah...



Meggi goreng mamak style 


Puas tengok makanan-makanan di atas terase lapar lah pulak...... sebab rindu nak makan lah tu jadi macam nie... sekian saje untuk hari nie...


Wassalam

nota kaki Selamat pengantin baru kepada Aziema dan Abdillah semoga berkekalan ke akhir hayat... bertemakan biru.......



4 comments:

  1. ish2.. mengimbau kenangan lama nmpak.. rindu ke nak mkan demaya

    ReplyDelete
  2. tak mau kat demaya nak cari tempat lain

    ReplyDelete
  3. mau nak pg mane? Vangge eh....

    ReplyDelete