Tuesday, March 29, 2011

Kucing Kesayangan

Assalammulaikum...

Hari ini entri mengenai kucing kesayangan, kenape ek ada orang takut pada kucing.  Kucing kan comel, bukan comel cket tapi comel sangat-sangat. Kalu la kucing tu kecik aje tidak besar-besar kan best macam tu aje. Boleh ke macam tu?

Keluarga yuni memang membela kucing sekarang nie kat umah ada 9 ekor kucing. Kalu kucing-kucing yang di bela tak sakit, tak kene langgar ngan kereta mesti lagi banyak kan..
Secomel-comel kucing ada jugak manusia sanggup melakukan perkara luar batasan seperti membunuh, menyeksa dan segala bagai.

Keluarga yuni pun ada pengalaman sebegitu rupa bila ia berlaku  depan mata  kucing yang paling di sayangi oleh adik no2 Riduan mati sebab di langgar oleh jiran belakang umah. Sedih sangat orang yang langgar tu slumber aje bawak kereta macam tidak berlaku ape2 kan . Ada ke patut kawasan perumahan nak bawah kereta laju-laju ingat litar lumba ke main bantai aje. Paling kesian sekali mase ewan tanam kucing tu die sedih sangat.

Mane tidaknya kucing yang selalu die belai-belai sudah tiada lagi. Kami sabar aje la ngan pakcik tu. Pada keesokan hari, pakcik lalu depan umah ayah tahan pakcik bawak kereta tu bagi tau kat pakcik tu yang di dah langgar kucing kami. Ayah bagi nasihat apa kami tidak tau lah, hanya mampu melihat dari pintu rumah aje.
Selepas kejadian hari tu pakcik tu bawak pelahan bile lalu depan rumah kami.  "Tau Takut eh"

Nasib baik die langgar kucing kalu langgar anak orang macam mane. PRIHATIN la cket.

Cerita di atas adalah tuk kucing betty
ini Encik Toi saya.


Si kecil bubu


p/s Kucing ini le jadi peneman mak kat umah maklum la anak-anak dah besar!.. 


Wasalam..

3 comments:

  1. sila perbetulkan tatabahasa anda . . ade yg saye kureng phm sikit . .

    satu lagi, tukar laa nama kucing ko yg TOI tuu ke TOM . . lagi cumil . hakhak

    ReplyDelete
  2. Toi ngan tom bukan benda yang same hahahaah

    ReplyDelete